Köpvillkor

1. Om CAP
Tack för att du väljer CAP. Vårt mål är att du ska få en positiv köpupplevelse när du handlar hos oss!!
Företaget har sitt säte i Borlänge. Företagets postadress är:
Real Deal CAP AB
Sturegatan 9
784 31 Borlänge
Returer (paket) skickas till:
Real Deal Cap AB
Kupolen Köpcentrum, Entré 1
781 70 Borlänge
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@capbutiken.se.
Du kan även ringa till butiken; 0243-104 55
Öppettider är: måndag – fredag 10:00-20:00, lördag 10:00-18:00 samt söndag 11:00-18:00.
Avvikande öppettider meddelas på www.kupolen.nu

2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via sms och/eller e-postadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@capbutiken.se. För att beställa på capbutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.

3. Leverans
Din order når vanligtvis ditt DHL ombud nästkommande vardag om din beställning gjordes senast kl. 14:00.För produkter där man lagt till brodyr är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. Vissa orter kan dröja ytterligare 1-2 vardagar beroende vart i Sverige DHL ombudet ligger.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas nästkommande arbetsdag.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@capbutiken.se.
CAP använder sig av DHL som leverantör. Paketet skickas till ditt lokala ombud. När paket kommit skickas uppgifter via sms och/eller e-post till dig om vart du kan hämta ditt paket.
Fri frakt på ordrar över 499 Kr. Frakt på order under 500 Kr debiteras ett enhetspris om 49 Kr.

3.1 Uthämtning av paket
Uthämtning av din leverans ska ske inom 14 dagar. Ej uthämtade paket kommer vi att debitera en summa om 200 Kr för att täcka våra administrativa samt returkostnader.

3.2 Vid skada på paket
Be ombudet att notera skadan INNAN du signerar för leveransen eftersom du annars godkänner paketet i befintligt skick. Vill du inte ta emot paketet på grund av skadan så har du rätt att neka leveransen innan du kvitterar paketet. Anmälan av skada: Fotografera skadorna och bifoga dessa i DHL:s reklamationsformulär som du fyller i vid anmälan av skada. Fyll i reklamationsformuläret HÄR.

Skicka även ett mail till info@capbutiken.se där du kortfattat beskriver skadan. Uppge ditt namn och ordernummer i mailet.

4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset när som helst.

4.2 Betalning
CAP använder sig av Payson som betalningsleverantör. Klicka HÄR för att se Paysons förmånliga betalningsalternativ och villkor. Alla priser är inklusive moms (25%). Som kund accepterar du ditt betalningsansvar när du slutför ditt köp.

5. Ångerrätt
Vid köp av varor på capbutiken.se har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid retur krävs att produkten är i originalskick, det vill säga oanvänd och att alla märkestags/klistermärken sitter kvar på produkten.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
I din sändning finns bytes- och retursedel samt fraktsedel. På dessa finns fullständig information om hur du går tillväga om du vill byta eller returnera ditt köp.
Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna ska skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du som kund ansvarar för att varan är ordentligt packad och når CAP I oskadat skick.
Vid byte står CAP för fraktkostnaden.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som försetts med personlig brodyr har ej bytes- eller ångerrätt.
Produkter som använts och/eller produkter där märkestags/klistermärken tagits bort.
Produkten/produkterna skall med andra ord vara I absolut nyskick.

6. Reklamation
Missfärgade kepsar/mössor (förutsatt att kepsen/mössan inte är det vid leverans) är inget som omfattas av reklamationsrätt då missfärgning betraktas som slitage.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Ärendet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till info@capbutiken.se

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras genom att skicka meddelande till info@capbutiken.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en kortfattad beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit varan från dig. Betalning återförs till det konto som betalningen gjorts från. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför CAP: s rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel på capbutiken.se. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på din bildskärm samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt och verklighetstrogna som möjligt. Vi reserverar oss även för mindre avvikelser på produkternas form, utseende och brodyr.
Då vi har en fysisk butik kan samma produkt sälja slut I samma stund som order läggs på capbutiken.se, vi reserverar oss därför för slutförsäljning och kontaktar dig så snart vi bara kan.

8.1 Bedrägeri
Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i de fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av capbutiken.se. Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana.

9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter
Genom att handla hos Real Deal CAP AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Real Deal CAP AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Payson.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder GetANewsletter för utskick av nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
Real Deal CAP AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på capbutiken.se. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på capbutiken.se.

12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.